Dominic Gettins: Cum să scrii reclame de succes
,,Cum sa scrii reclame de succes” este o carte ce reuşeşte să-ţi lărgească orizontul şi să te perfecţioneze în ceea ce priveşte crearea unui text pentru o campanie sau reclamă. Această carte se adresează și acelor persoane care poate nu doresc neapărat o carieră în domeniul publicității, dar care vor să învețe și să înțeleagă modalități eficiente de îmbunătățire a scrisului.
,,Pentru a fi un comunicator eficient, trebuie atât să comunici corect, cât şi să scrii inteligent.” Iar pentru aceasta, cartea lui Dominic Gettins îţi vine în ajutor.
Care este povestea?
,,Trăim într-o aglomeraţie de mesaje publicitare. Cu o ironie amară, Mark Hughes observa în cartea sa despre buzz-marketing că <>.
Trăim într-o aglomeraţie de memo-uri şi rapoarte. Mulţi dintre noi producem zilnic texte pentru a convinge pe cineva despre ceva.
Cum ne putem croi drumul în această avalanşă? Cum ne putem asigura că mesajul nostru are impact şi mai ales un impact rapid asupra publicului?
În primul rând cu un text inteligent, simplu şi artistic.
Dominic Gettins vă explică tehnicile şi principiile care asigură succesul şi eficienţa unui text publicitar. Şi vă explică pentru fiecare tip de canal de comunicare: TV, radio, poster, newsletter, direct mailing, comunicat de presă şi chiar pentru memo-uri şi rapoarte.
Trebuie să citeşti Cum să scrii reclame de succes chiar dacă nu lucrezi în publicitate. Cele opt reguli şi fiecare din textele analizate în carte îţi rafinează scrisul!
<>, dominându-şi, probabil, pornirile către o lucrare mai complexă, teoretizantă şi/sau sofisticată.
Îmi place acest gen, al eroului civilizator, care îşi dă seama că între gloria personală într-un cerc restrâns şi un lucru care aduce lumina unui mult mai numeros grup de oameni, alegerea trebuie să fie una matură. Bravo lui Gettins şi bravo vouă, tuturor celor ce mai citiţi, în putinul timp liber pe care ni-l mai lasă epoca informaţiei. Iar daca vreţi să ştiţi ceva despre copywriting şi nu aveţi decât 2 ore la dispoziţie, asta e lucrarea potrivită.>>
Nicio şcoală şi nicio agenţie de publicitate nu te învaţă să scrii inteligent, simplu şi artistic! Totuşi, cu un text bun câştigi clienţi, cotă de piaţă sau chiar alegeri.
Poţi învăţa să creezi? Dominic Gettins crede că da şi îţi explică cele opt reguli esenţiale pentru a scrie un text bun:
1. Cunoaşte-ţi publicul ţintă
2. Fă propria cercetare
3. Răspunde cerinţelor din brief
4. Fii relevant
5. Fii obiectiv
6. Cunoaşte canalul media pe care îl vei folosi
7. Fii ambiţios
8. Păstrează simplitatea.”
De ce să citesc?
Pentru că este o carte ce te învaţă lucruri de bază, lucruri eficiente ce le poţi fosi în foarte multe domenii nu numai în marketing sau publicitate , este o carte ideală mai ales pentru iubitorii artei scrierii, sau copywriterii amatori. Prin exemple concrete ale advertising-ului american şi multe altele, vei fi captivat şi nu vei avea timp să te plictiseşti. Fie că o citeşti în metrou sau pe sub bănci la cursuri, nu o vei lăsa din mână. Este captivantă şi îţi oferă informaţii preţioase, pe care trebuie sa le valorifici cu graţie.
Cine este autorul?
Dominic Gettins este un copywriter cunoscut şi apreciat. Cu o experienţă lungă şi foarte variată în domeniu, autorul cărţii a format mulţi specialişti.
În prezent, el este Creative Director la Euro RSCG Londra, una dintre cele mai importante firme de consultanţă în comunicare din lume.
Numeroase studii de caz despre campanii de succes sunt legate de numele lui Dominic Gettins. Ideile sale au fost adoptate şi puse în practică de companii mari precum BBC sau Microsoft.
De-a lungul timpului, Gettins a primit peste 30 de premii de la D&AD, Cannes, IPA şi alte asociaţii de publicitate, inclusiv medalia de aur la Festivalul de Publicitate din New York.